Welcome

Information for my class can be found here.

remind.com
For text reminders text @gardner1b to 81010 or @gardner1b to (623) 552-4519.

For email reminders send a blank email to gardner1b@mail.remind.com


For the app go to rmd.at/gardner1b

Monday, August 25, 2014

Monday, August 25, 2014

Today in class we will be talking about the letter P. Tonight, students are to find something that begins with the letter P and bring it to school tomorrow (Tuesday).

The students need to read their letter books A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, K, L, M, N, O, P. The students receive a new book every day. We read them in class and they they bring them home. If your child has not brought them all home, just have your child read the ones he/she has brought home.

Students are to practice counting 0 to 10 and then backwards 10 to 0.

The kindergartners need to practice writing his/her name. If your child can write his/her name proficiently, then your child can practice writing his/her name once or twice. If your child is unable to write his/her name unassisted then he/she needs to practice writing his/her name 5-10 times.

Last week the 1st graders read a book called, "Dan and Nan." This week they are to read it aloud to someone every night for homework.

Last week the kindergartners read a book called "See What We Can Do." This is a picture book with no words. For homework, the Kindergartners are to read this book aloud to someone by telling about what they see on each page. Students are to use complete sentences and speak in English.

Kindergartners need to be able to read and spell the words: I, like

1st graders have a list of words they need to be able to read. Every week, more words are added to the list. See the page on this blog dedicated to those words. The 1st graders need to practice reading the words every day. It might be helpful to put the words on flash cards. Then you can quiz the student on the words and it will make it easier for you to focus on the words he/she does not know yet. Once the student has learned to read the words, he/she can begin learning to spell the words he/she already knows how to read.

It is important that you read to your child every day whether it is English or Spanish. Ask your child questions about what you read to him/her. Here are some ideas of some questions you could ask your child. Ask about the characters, the setting, and the main idea of the story. Ask about his/her favorite part and which parts he/she could relate to. Have your child compare and contrast the story to another story he/she has read before.

Your child needs to read aloud every day in English for 10-15 minutes. He/she may read the readers that are sent home every day. 

Hoy en clase vamos a estar hablando de la letra P. Esta noche, los estudiantes tienen que encontrar algo que comienza con la letra P y llevarlo a la escuela mañana (martes). 

Los estudiantes tienen que leer sus libros de letras A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, K, L, M, N, O, P. Los estudiantes reciben un libro nuevo cada día. Las leemos en clase y se los llevan a casa. Si su hijo no les ha traído a todos a casa, sólo que su niño lea los que él / ella ha traído a casa. 

Los estudiantes deben practicar contando 0 a 10 y luego hacia atrás 10 a 0. 

Los niños de kinder tienen que practicar la escritura de su / su nombre. Si su hijo puede escribir su / su nombre con soltura, entonces su hijo puede practicar la escritura de su / su nombre una o dos veces. Si su hijo es incapaz de escribir su / su nombre sin ayuda entonces él / ella necesita para practicar la escritura de su / su nombre 5-10 veces. 

La semana pasada los estudiantes del 1er grado leen un libro llamado, "Dan y Nan." Esta semana se van a leer en voz alta a alguien cada noche para hacer la tarea. 

La semana pasada los alumnos de kindergarten leen un libro que se llama "ver que Puede Hacer" Se trata de un libro de imágenes sin palabras. Como tarea, los niños de preprimaria son para leer este libro en voz alta a alguien diciendo sobre lo que ven en cada página. Los estudiantes deben usar oraciones completas y hablan en Inglés. 

Los niños de kínder tienen que ser capaces de leer y deletrear las palabras: Yo, como 

1er grado tienen una lista de palabras que necesitan para poder leer. Cada semana se añaden más palabras a la lista. Ver la página en este blog dedicado a esas palabras. Los estudiantes del 1er grado necesitan practicar la lectura de las palabras cada día. Podría ser útil para poner las palabras en tarjetas de memoria flash. Entonces usted puede autoevaluarse al alumno en las palabras y que hará más fácil para que usted pueda centrarse en las palabras que él / ella no sabe todavía. Una vez que el estudiante ha aprendido a leer las palabras, él / ella puede empezar a aprender a deletrear las palabras que él / ella ya sabe leer. 

Es importante que usted lea a su hijo todos los días ya sea en Inglés o Español. Pregúntele a su hijo acerca de lo que se lee a él / ella. Aquí están algunas ideas de algunas preguntas que usted podría pedir a su hijo. Pregunte acerca de los personajes, el escenario, y la idea principal de la historia. Pregunte acerca de su / su parte favorita y qué partes él / ella podría relacionarse. Haga que su niño comparar y contrastar la historia a otra historia que él / ella ha leído antes. 

Su hijo tiene que leer en voz alta todos los días en Inglés durante 10-15 minutos. Él / ella puede leer los lectores que se envían a casa cada día.

No comments:

Post a Comment